Quando uno scrittore é uno dei più grandi scrittori, riconosciuto a livello mondiale, può cimentarsi anche in diversi generi. Qui Marquez si cimenta con un testo teatrale, il monologo di una donna.
Graciela é una donna innamorata di un uomo indifferente. Di fronte a lui, uomo seduto a leggere il giornale, rappresentato letteralmente da un manichino. Graciela lo ama ancora, da quando si sono sposati contro tutto e tutti, fino ad adesso. Ma non é felice. Non le basta più. Vuole passione, fuoco. Lui non glieli dà... Ma lei ne ha, dentro le vene e tutto intorno.
Un testo splendido, parole che riportano il carico di impeto e di forza di questa donna. Un testo degno di Marquez.

Gabriel Garcia Marquez
Diatriba d'amore contro un uomo seduto
Mondadori
Euro 8

************************************************
When a writer is one of the greatest writer in the world, known at worldwide level, he can test himself with different kind of writing. Marquez wrote a theatrical piece, the monologue of a woman.
Graciela is a woman in love with an emotionless man. In front of him, seated man reading a newspaper, literally represented by a mannequin. Graciela still loves him, from their wedding against everyone and everything to now. But she isn't happy. It's not more enough. She wants passion and fire. He doesn't give them to her... But she is full of fire, into her veins and all around.
A gorgeous piece, words giving life to that ardour and strenght of this woman. A piece worthy of Marquez.

Gabriel Garcia Marquez
Love diatribe against a seated man

Gabriel Garcia Marquez - Diatriba d'amore contro un uomo seduto

Posted on

mercoledì 29 giugno 2016

Leave a Reply